Happy new year! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Fenna Wielenga

Blijf op de hoogte en volg Fenna

15 April 2011 | Sri Lanka, Negombo

Zo, dit wordt even een heel kort en zakelijk verslagje over wat ik heb beleefd. Ik heb namelijk niet zoveel tijd.

Het weekend van het festival! Super leuk, ik in een sari en de kindjes ook allemaal in uniformen. Heel veel foto's gemaakt, alleen viel mijn camera natuurlijk halverwege uit. Gelukkig was het Duitse meisje er ook en ik heb nu ook haar foto's. Anyway, trok aardig veel aandacht in mijn sari. Maar wel heel positief, en alle ouders waren volgens mij wel weg van mij. Voornamelijk omdat een ouder mij vroeg of ik op de foto wou met haar en haar kind en toen wou in een keer iedereen met me op de foto. Voelde me een beetje een attractie, had geld moeten vragen:P Goed, verder ook meegedaan aan zakdoekje leggen en ik moest zingen in het Sinhalees. Ging best goed en een van de zoons van het gastgezin vondt mijn uitspraak zeer goed. Nog even en ik spreek vloeiend Sinhalees.

Door de week is er niet zoveel gebeurd. Heb vooral genoten van de kinderen omdat de vakantie op 8 april startte en ik zie ze pas weer na mijn vakantie, dus rond 12 mei. De jongens lesgeven wordt echter wel moeilijker. Ze luisteren minder goed en spelen veel liever en doen niet echt moeite voor het huiswerk dat ik ze geef. Heb ook al een de hele les in de hoek moeten laten staan. Maar goed, mijn gastmoeder zei dat het de manier was om ze te straffen als ze niet luisteren of vervelend zijn, dus dat is dat. De laatste dag spelletjes met ze gedaan omdat ze al vakantie hadden en dat vonden ze wel heel leuk. Blinddoek spelletjes doen het altijd goed. Ik heb nu ook meer contact met Patrick en dat is wel leuk. Hij heeft wel humor en omdat we beide alleen wonen zijn we dan ook niet zo verveeld.

Afgelopen weekend ben ik naar Trincomalee geweest. Een lange trip naar de oostkust. Eerst geshopt in Colombo, waar ik een coole broek, bikini en oorbellen heb gekocht. Was ergens niet nodig, maar toch ook weer wel. De enige reden dat Maya en ik gingen shoppen was omdat Rachel nog niet in Colombo was en nog met een vriendin in Galle. We zouden samen reizen en moesten dus wachten tot ze in Colombo waren. Omdat de nachttrein naar Trincomalee vol zat, zijn we afgereisd naar Kandy, een pitstop gemaakt, en de volgende dag naar Trincomalee. Al met al veel reizen en Rachel en haar vriendin Fran hadden grote tassen bij zich dus die waren niet heel happy. Maya en ik echter vonden het wel leuk, al was ik blij dat we alleen maar sliepen in Kandy want voor de rest vind ik die stad niet echt leuk. Helaas omdat we zo laat waren vertrokken hebben we Trincomalee zelf niet echt kunnen bezichtigen. Rachel en Fran wouden naar het strand en Maya had eigenlijk ook niet zoveel zin om door de stad te gaan dus heb ik me maar aangepast. Nog wel even naar een Hindoetempel geweest, maar die was natuurlijk dicht. Het strand was lekker, het water was heerlijk warm! De volgende ochtend zijn we naar Pidgeon Island vertrokken en hebben we gesnorkeld. Hele mooie gekleurde visjes gezien en zelfs een paar reefsharks. Daarna ontzettend verbrand, waardoor op dit moment mijn voorhoofd aan het vervellen is en mijn rug zal snel volgen, ben ik bang. We zijn op maandagavond met de nachttrein terug gegaan naar Colombo. Alle bedplaatsen waren volgeboekt dus hadden we normaal plaatsen. Heel moeilijk om in te slapen, dus op een gegeven moment zelfs op de vloer tussen de stoelen gelegen. De trein schokte echter te veel en dat deed te veel pijn aan mijn verbrande huid.

Eenmaal terug in Negombo eerst maar even geslapen. Daarna Jules, een nieuwe Franse vrijwilliger ontmoet, die er niet lelijk uitziet. Maar zoals alle Fransen ook een bepaalde arrogantie over zich heeft. Op 13 april was het oudejaarsdag en toen zijn we naar de tempel geweest om de baby te zegenen. Mooie tempel en leuk om bij de familie te zijn. Die ochtend waren er ook moeders langsgekomen om de baby te zegenen en dat was een prachtig ritueel om mee te maken.
Gister dus nieuwjaar en ook dat had allemaal culturele dingen. Maar het komt er op neer dat de familie elkaar cadeautjes geeft en ze bij elkaar in huis eten. Ook gaan ze naar de tempel. Goed, heel veel eten, voornamelijk zoet en melkrijst, gehad en genoten van mijn tijd met de familie. Ik vind het echt moeilijk om hier weg te gaan voor zoveel dagen.. Goed, na de hele dag toch wel moe en dus maar op bed gegaan.

Vandaag vertrek ik met Maya en Patrick en Jules naar de bergen en gaan we de theeplantages bekijken, en watervallen en misschien ook nog een uitzichpunt als we dat opredden omdat het nogal een hiking-gebeuren is. Ik wil het wel proberen, maar ik geloof dat Maya haar twijfels heeft. Patrick en Jules reizen met ons, maar gaan niet hetzelfde als ons doen.

Dan ga ik op de 19e terug naar mijn familie om mijn spul te pakken en vertrek ik op de 21e voor mijn grote reis. Ik ga weer terug naar de familie rond 12 mei. Maya en ik reizen af naar de oude steden vol met cultuur, dan naar de oostkust voor wat zon, strand en misschien surfen en dan naar een nationaal park en misschien gaan we ook nog whale watching doen. Tot die tijd zal ik weinig schrijven of emailen dus jullie moeten het hier eerst maar even mee doen. Zodra het kan zal ik proberen wat van me te laten horen.

Veel liefs!

  • 15 April 2011 - 06:40

    Bea:

    Hier volgt een kort verslagje... Vervolgens is t nog een heel A4tje over wat je hebt beleefd haha ;-)

    Superleuk famke!! Ik ben jaloers (vooral het strand en shop gedeelte.. Ik maar werken hier :p) Heel veel plezier op je reis, geniet ervan en ik verwacht een enorm reisverslag als je terugbent... Kom maar logeren ;-)

    Dikke tût van je zus!

  • 15 April 2011 - 10:05

    Chantal:

    Zo wat een verhaal! Ik ben echt jaloers op wat je daar allemaal ziet. Het land klinkt echt prachtig en ik zou graag met je meegaan.. Maar ik wens jou veel succes en plezier! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de foto's!

    xxxxxx

  • 15 April 2011 - 11:02

    Douwe:

    Super verhaal weer :) Als kinderen niet wil luisteren, gewoon optreden, maar jij bent niet op je bekje gevallen, dus lukt je wel ;) Echt, jij beleefd daar zulke prachtige dingen ( jaloers ).

    Nog een mooie tijd daar gewenst, succes met Jules en laterzz
    xxxx

  • 15 April 2011 - 18:02

    Fardau:

    Je had idd geld moeten vragen, maar dan natuurlijk wel geven aan al die lieve kindjes! ;)
    Heel veel plezier met je big trip!!
    Dat wordt vast hopie bon.... geniet ervan, net als wat je bij de rest doet!
    Liefss

  • 21 April 2011 - 11:53

    Anita:

    fennypenny! oehh vandaag begint je grote reis. je belevingen klinken echt fantastisch man. volgens mij heb je het echt leuk. ben zo benieuwd naar alle foto;s en verhalen en alles! ik zie je weer als je terug bent!

    xxxliefss anita

  • 06 Mei 2011 - 17:04

    Tante Jeltsje:

    Hallo Fenna,
    Het is vakantie hier, dus had ik tijd om je verslagen te lezen. Leuk hoor, al die ervaringen. zie tot mijn verbazing, dat je al weer bijna terug komt naar Nederland. Ben erg benieuwd hoe het hier dan weer zult ervaren. Zal wel erg vreemd zijn. geniet nog maar van je tijd daar. groetjes...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 14779

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Augustus 2014

Lovely Japan!

05 Februari 2011 - 04 Juni 2011

Naar Sri Lanka!

Landen bezocht: