A whole new experience - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu A whole new experience - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu

A whole new experience

Door: Fenna Wielenga

Blijf op de hoogte en volg Fenna

13 Februari 2011 | Sri Lanka, Negombo

Hallo iedereen!

Hier dan eindelijk een verslagje van mij. Alles gaat goed, heb al heel veel meegemaakt. Zoveel zelfs dat ik niet alles kan vertellen, maar ik zal proberen zoveel mogelijk te vertellen.

Eerst ben ik aangekomen in Colombo. De vliegreis was prima, heb wat mensen ontmoet, wat heel leuk was, maar het was wel vermoeiend. Het weer was zo anders, dus toen ik in het hotel was heb ik eerst maar snel een douche genomen en ben toen mijn bed ingekropen. Vlak daarna werd er op mijn deur geklopt door Nadine, een andere vrijwilliger, maar niet voor het weeshuis, maar voor de krant. Ze is heel aardig, kan goed met haar opschieten.

De maandag ben ik naar mijn gastgezin gebracht en zij zijn heel erg aardig, ik voelde me gelijk thuis. Ook kwam ik erachter dat ik 's ochtends op een kleuterschool werk en 's middags in het weeshuis. Beide is heel leuk, maar het weeshuis is heel indrukwekkend. Ik had gedacht dat de kinderen echt wezen zouden zijn, maar Malika, hostmum, vertelde me dat ze min of meer in de steek gelaten zijn, achtergelaten bij familie. Nog erger dus! Ik leer de jongens wat Engels, maar dat is nog best moeilijk. Ze kunnen lang niet alles goed herinneren. Woensdag is speeldag, dus dat is leuk voor de afwisseling.

De rest van de week heb ik me wat kunnen settlen en op donderdag kwam de andere vrijwilliger (ik was eerst de enige). Het is een meisje uit Denemarken, Tinna. Ze is aardig, maar praat veel over thuis, en dat interesseert me lang niet altijd. En dit weekend ben ik weg geweest en ze heeft in mijn bed geslapen omdat haar matras zo hard is.. Ik vind dat maar een beetje raar en eigenlijk vervelend, maar weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen.Op dezelfde dag heb ik ook Patrick en Connor ontmoet uit Engeland, maar we hebben niet heel veel gepraat en kreeg een beetje het idee dat ze me niet mochten. Maar Connor was erg moe en Patrick schijnt niet zo met meisjes bezig te zijn (van Tinna gehoord).

Dit weekend ben ik dus weggeweest met Nadine, naar Kosgoda, waar we op het strand hebben gelegen en babyschildpaddden in zee hebben vrij gelaten. Erg leuk! De trip erheen was al een hele ervaring opzich. Heb met de bus, trein en tuk-tuk gereisd. Allemaal goedkoop, bus is maar 7 eurocent ofzo en de trein is misschien een euro op zijn hoogst. Kan niet zeggen dat het heel comfortabel is en vaak heel heet. Dan is het OV in Nederland luxe!

Over het algemeen is alles goed hier. Niet veel afwisseling in het eten, heb al heel veel zin in een Italiaanse pasta of een vette hamburger. De douche is dikke prima, alleen wel koud water, maar iets anders heb je hier niet nodig. Het is wel gehorig op mijn kamer, hoor 's avonds nog wel eens het verkeer, honden en vliegtuigen (vliegveld is vlakbij). Het verkeer begint hier om 5 uur 's ochtend dus dat is wel eens vervelend, maar ben er inmiddels wel beter aan gewend. Ik slaap wel met een kusse op mijn hoofd en oordopjes in tegen het geluid.

Nou tot zover eerst maar. Dinsdag ga ik nog meer vrijwilligers ontmoeten, want dan hebben we een get together. Zie alleen wel een beetje op tegen het reizen, het is in de buurt waar ik ben geweest dit weekend. Ik laat de volgende keer wel even weten hoe het gegaan is! Ik zal zo op bed, ben best moe van dit weekend.

Liefs!

  • 13 Februari 2011 - 14:46

    Richard Bruinsma:

    Heeey Fenna! Goed om wat van je te horen, blij dat je alles wat hebt overleefd tot zover haha! Leuk dat je al meerdere nieuwe mensen hebt ontmoet ook, hoop dat je daar dan wat leuk mee op kan trekken daar! Heb je al een brood besteld?:P Of klopte er toch nix van die tekst haha?:P Heeeel veel succes, plezier en sterkte gewenst daar vanuit Drachten, ben benieuwd naar je volgende reisverslagen!!! Voor nu eerst maar wel te ruste :P Richard

  • 13 Februari 2011 - 15:02

    Melissaaaaaaaaaaaaa:

    Chickyyyyy,
    Je eerste weekje, klinkt echt wel superleuk! Engelsen, woehoe wel sexy accentjes! ;) Maarjaa nog veel plezier en rust idd lekker uit!
    xxxx <3

  • 13 Februari 2011 - 16:19

    Chantal:

    Fenna! Wat goed om te horen dat het opzich wel bevalt daar. Hopen dat er nog wat leuke mensen zijn verder. Maar ik twijfel er niet aan dat je je gaat vermaken daar en dat de tijd voorbij vliegt!
    Geniet ervan & hou ons op de hoogte.
    xxxxxxx

  • 13 Februari 2011 - 17:10

    Elise:

    Heee Fenna!!
    Wat leuk al om te lezen! en je hebt inderdaad in 1 week al heel wat beleefd, super man! En die dagindeling lijkt me ook wel prima! =) Nu inderdaad hopen dat die vrijwilligers van dinsdag ook leuk zijn!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Succes deze week!! xxxx

  • 13 Februari 2011 - 21:46

    Mem:

    Lieve Fenna, fijn van je te horen en dat het gastgezin als thuis voelt, boeiend om met die weeskinderen te werken.
    Misschien moet je die engelse gasten nog wat beter leren kennen en zijn best wel aardig. Als je weer weg gaat kun je stekels of zoiets(spinnen?) in je bed doen voor Tinna, wel e weer uit halen als je zelf op bed gaat! Niet vergeten te genieten! liefs en in tut

  • 14 Februari 2011 - 22:02

    Johan:

    Dus een aardig gastgezin en een leuke vriendin (met een interessante baan). Lijkt me een hartstikke goed begin. Leuk om nu al wat van je te horen.

  • 16 Februari 2011 - 08:05

    Jikke:

    Hee,
    Leuk wat van je te horen! lees altijd graag die verhalen! Mooi dat je het er wel naar je zin hebt! Ik hoop dat je dat ook blijft hebben! veel plezier nog & ik wacht op je volgende verhaal haha

  • 18 Februari 2011 - 16:09

    O.jan En T.jeltsje:

    Hoi fenna, mooi dat je goed bent aangekomen.Ja ander land, heel andere gewoontes. wat wij hier vreemd vinden is daar normaal en andersom.Ook wel weer boeiend.
    straks ben je gewend en dan ga je alweer terug. Die kinderen hebben al heel wat mee gemaakt. gelukkig worden ze opgevangen en zwerven niet op straat met alle gevolgen.
    Jij een fijne tijd verder.
    groeten uit Franeker

  • 22 Februari 2011 - 09:39

    Bea :

    Go feunski!!!! Komt helemaal goed, t is gewoon ff wennen allemaal... Als je weer terugkomt maak ik pasta met hamburgers voor je ;-) Deal??

    Kus!!!!

  • 22 Februari 2011 - 18:23

    Gerda:

    Wij willen foto's!!! :) En meer verhalen! Wat eet je nu dan? Rijst? x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 14782

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Augustus 2014

Lovely Japan!

05 Februari 2011 - 04 Juni 2011

Naar Sri Lanka!

Landen bezocht: