Nieuwe mensen, verbrand en te veel geld uitgegeven - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu Nieuwe mensen, verbrand en te veel geld uitgegeven - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu

Nieuwe mensen, verbrand en te veel geld uitgegeven

Door: Fenna Wielenga

Blijf op de hoogte en volg Fenna

23 Februari 2011 | Sri Lanka, Negombo

Hee!
Hier opnieuw een reisverslagje. Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat veel mensen een reactie achterlaten of mij mailen. Daarbij ook sorry als ik je eerst nog niet terug heb gemaild, mijn inbox zit nogal vol als ik die check..:P

Eerst maar eens de vrijwilligersontmoeting; tot de conclusie gekomen dat de meeste vrijwilligers uit Denemarken komen. Ergens wel fijn, dan kon Tinna even bij haar landgenoten zijn om het over thuis te hebben. Toch zijn de meeste meiden heel aardig, al wonen ze bijna allemaal bij elkaar dus zijn als groep al wat hechter. Toch leek het ze heel leuk om in de weekenden samen te komen. Helena en Laure leken mij het aardigst. Helena is hier ook voor drie maand en wil daarna ook reizen, dus dat komt goed uit. Laura is hier helaas maar voor een maand, dus denk niet dat ik die nog veel spreek. Dat is jammer, want ze heeft een heerlijk Ierlandse spontaniteit. We hebben die dag een boottochtje gemaakt en ik heb een babykrokodil op mijn schouder en hoofd gehad. Helaas zelf geen foto's van, ik had mijn camera natuurlijk niet mee in de boot. Maar anderen hebben de foto's wel, dus dat komt helemaal goed. Jammer genoeg ben ik ook ontzettend verbrand, als is dat inmiddels wel veel beter, het begint alleen te vervellen. Voor de rest denk ik dat ik al wel een redelijk kleurtje heb, maar moet nog iets meer aan het strand liggen om als neger terug te komen.

De rest van de week hebben we wat werk gedaan. Ik heb Tinna ook aangesproken op het feit dat ze in mijn bed heeft geslapen, op een kalme manier uiteraard, en dat is nu wel opgelost. Ik kan aan haar merken dat ze thuis nog wel eens mist en dat ze er daarom zoveel over praat. Ik denk dat het wel redelijk gaat tussen ons, zo goed als het maar kan, dus prima.

Afgelopen weekend ben ik samen met Tinna naar Kandy geweest en we hebben daar twee nachten overnacht (op vrijdagmiddag vertrokken). We hebben bij de KFC gegeten (ik weet, cultuurbarbaar, maar krijg elke dag rijst met currygerechten, dus!) Op zaterdag zijn we naar Pinnewala gegaan en hebben we een olifantenritje gemaakt. Jee, eerste doel bereikt! Toen weer terug naar Kandy, waar we even aan het rondlopen waren en toen Nino ontmoet, een Australische reisfotograaf. Erg aardig, een hoog George Clooney gehalte, haha! Die avond zijn we naar de tempel geweest en hij heeft ons vergezeld. Daarna afscheid van hem genomen en toen dinner gehad met Nadine en Maya. Daarna nog een drankje gedaan samen met Vannessa en Jack (NL en USA) die we toevallig voor het hostel van Nadine en Maya tegenkwamen. Erg aardige en grappig mensen. De zondag zijn we naar een een berg geweest waar een prachtig uitzicht hadden. Helaas is Tinna daar haar camera verloren, wat een domper was. Daarna kwam nog meer frustratie, omdat onze busrit terug naar huis 6 uren duurde, met overstappen en omdat de bus panne had. Heel fijn!

Deze week begon al niet veel beter, we moeten de kinder op pre-school ook al wat Engels leren (letters en cijfers), maar dat gaat heel langzaam en sommigen zijn gewoon nog te klein. De jongens van het weeshuis heb ik ook wat Engels geleerd, maar die kijken heel veel van elkaar af en vragen ook heel lief: Miss, copy copy?! Waarop ik antwoord: NO! No copy copy! En ze doen het niet met papiertjes maar schrijven doodleuk op hun armen, benen en gister zelfs een op zijn broek. Een goede leerervaring hier; leren geduldig te zijn! Het leren gaat namelijk nogal met een slakkengang. Maar goed, ik zal hun leren hoe je 1 t/m 10 in letters schrijft in engels en een aantal kleuren. Gister de jongen met zijn broek wel op zijn kop gegeven, maar toen leek hij zo van slag dat ik gelijk al weer spijt had. Het is moeilijk jongens in zo'n situatie terecht te wijzen, maar als ik het niet doe leren ze ook niks.. Dus de afgelopen dagen heb ik thuis meer gemist, mijn eerste brakedown zal ik maar zeggen. Maar sinds vandaag begint het weer beter te worden. Ik denk dat het normaal is.

Morgen zal ik naar Colombo om mijn visa te verlengen, wat waarschijnlijk 6 uren gaat duren (joepie!). Vrijdag gaan we met wat vrijwilligers naar een arme school om schoon te maken en te verfen. Ik heb al eerder geverfd hier, maar dat gaat niet zoals thuis. Ze verfen hier gewoon over het oude afgebladerde verf heen. Dan gaan we vrijdag op zaterdag Adam's peak beklimmen! Doel nummer 2 ligt dus ook al binnen handbereik. Ben benieuwd wat ik de laatste maand nog te doen heb... Misschien kan ik een uitstapje naar India maken? Zal wel te duur zijn:P Helena had het over de Maldiven, wat opzich ook leuk lijkt, maar dat is dan twee weken aan het strand liggen en dat lijkt me dan weer minder.

Verder, het eten begint hier steeds lekkerder te worden. Afgelopen donderdag was poya, volle maan, en toen hadden we een heerlijke lunch.En ja, ik krijg rijst, maar niet zoals we dat thuis eten;) Ben 's avonds ook naar de tempel geweest, wat een ervaring!

Ik moet nu stoppen, maar heb eigenlijk nog zoveel meer te vertellen. Hoop dat het eerst genoeg is, als jullie informatie missen of ergens meer over willen horen, let me know!

Een hele dikke knuffel en veel liefs!

  • 23 Februari 2011 - 09:38

    Marijke:

    Fenna!

    Wat leuk om nu wat van jou te lezen (sorry dat ik de vorige keer niet even wat gestuurd heb) Goed van je dat je Tinna hebt aangesproken, wel een beetje raar hoor dat ze in jou bed gaat slapen. Echt een hele andere wereld waar je nu in leeft. Een breakdown is echt niet raar, dat heb ik in Costa Rica ook gehad.

    Liefs en kus Marijke

  • 23 Februari 2011 - 09:54

    Dieuwertje:

    Meid,

    ik mis je!
    Maar je verhalen zijn helemaal geweldig! :D Ik ben zooooo blij dat het naar je zin hebt daar. En moet je eens kijken hoeveel mensen je al hebt ontmoet! En misschien zelfs iemand om mee te reizen! ;p You're doing a pretty good job there!

    Succes daar meid! En je krijgt binnenkort wel weer een mailtje met alle avonturen vanuit Nederland!

    Kuskuskuskuskus

  • 23 Februari 2011 - 19:07

    Elise:

    Heee Fenna! =)
    haha wat supervet dat je nu al op een olifantje hebt gereden! Ben ook benieuwd wat de rest van die doelen zijn, maar die zullen in de loop van je blogs wel duidelijk worden :p
    En gelukkig dat het tussen die Tinna en jou nu al beter gaat, anders is dat ook vet vervelend als je steeds bij elkaar bent!

    Leuk om weer wat van je te lezen & we wachten op de rest ;) En oeei over een week ben je jarig!! wat een ervaring, je verjaardag in Sri Lanka vieren!!

    Succes!!
    Lieefs,xxxx

  • 23 Februari 2011 - 20:40

    Gerda Berends:

    Hoi Fenna!

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Zo te horen heb je het wel naar je zin:)
    Fijn dat je al een potentieel reisgenootje hebt gevonden en al zoveel nieuwe mensen hebt leren kennen.
    Niet te bruin worden hoor! Anders lijk ik wel heeeel bleek als je weer terug bent;)

    Xxx Gerda

  • 24 Februari 2011 - 19:33

    Thomas:

    Hey Fenna!

    Leuk om te lezen dat je t goed naar je zin hebt en daar nog wat lijkt te bereiken ook :p
    Succes nog en vooral ook veel plezier ;)

    Liefs Thomas

  • 25 Februari 2011 - 18:49

    Sabine:

    Hee Fenna!

    Wat ontzettend leuk om dit te lezen;)
    Al heel veel leuke mooie dingen mee gemaakt. En veel mensen ontmoet!
    Heel veel plezier verder,
    Liefs

  • 26 Februari 2011 - 19:12

    Douwe:

    Vet!! Ik zie nu pas jou reisverslagen, meteen beide maar ff gelezen ;) Hartstikke leuk zeg, de dingen die jij allemaal meemaakt. Ik wil zeker wel meer horen, maar bewaar ook nog maar wat voor thuis, zodat we dan ook nog verhalen kunnen horen ;)

    Heel veel plezier daar nog :) dikke kus

  • 27 Februari 2011 - 20:03

    Karin,moeder Marijke:

    Hoi Fenna,
    Fantastisch werk wat je doet daar in Sri Lanka! Met geduld kinderen onderwijzen en zorgen dat de school weer in de verf zit. Ideaal dat je het kunt combineren met het verkennen van de omgeving en kennismaken met de cultuur in het land. Ik heb een vraag. Toen Marijke net weg was naar Auckland heb ik nog een pakje voor je aan de deur van Hunze 227 gehangen. Heb je dit überhaupt ontvangen? Ik wens je heel veel plezier in het Oosten, ik hoop dat je alles zult meemaken wat op je lijstje staat. Groet Karin Kooijman

  • 28 Februari 2011 - 21:57

    Rinko:

    Hey Fenna,
    geweldig om hier van je "avonturen"te lezen. Zo te zien maak je geweldige dingen mee en ben je goed bezig daar!
    Nog heel veel plezier daar(ik blijf je volgen) en voor woensdag alvast een fijne dag toegewenst.

    X, Rinko

  • 02 Maart 2011 - 10:02

    Fardau:

    Heey Fenna!

    Als eerste gefeliciteerd met je verjaardag!
    Super dat je het daar nu kunt vieren natuurlijk :D Geniet ervan!
    Maar super leuke verhalen joh, wat een toffe dingen heb je gedaan! Zelfs op een olifant gereden, wooowwww ik ben jaloers!! En een krokodil op je hoofd, ach jaaa toe maar weer. Ze bijten niet ;)
    Mooi dat je het verder nu gezelliger hebt. Enne, dat negerverhaal komt vast wel goed joh haha, je huid went steeds meer aan de zon.
    Voor mij is het ook nog maar eventjes! Steeds meer zin in :) Ik moet zelfs een overstap maken op Aruba en daar een nacht slapen :P Wrs. (als alles kan en mag) bij de familie van Edwin hahaah goed geregeld he (H)
    Nou ik wacht je volgende verhaal af en GENIET nog ff verder.....:)

    Liefs vanuit het koude NL! Xx

  • 02 Maart 2011 - 11:20

    Jan En Jeltsje:

    Vandaag ben je jarig. Van harte gefeliciteerd. Het zal wel heel anders zijn dan in Nederland/Friesland.
    Maak er desondanks een goede en fijne dag van. Fijn om te zien en lezen, dat je je er aardig door heen slaat daar. Natuurlijk gaat dat met ups en downs. Dat zou elders ook zo zijn.
    veel succes verder.Groetjes uit Franeker.

  • 02 Maart 2011 - 15:16

    Anita:

    Heee fennypenny!

    gefeliciteerd met je verjaardag!
    hoop dat het een leuke dag (en nacht?) wordt. Zal wel anders zijn dan normaal in NL. we vieren het wel als je weer thuis bent! dubbel feest dan.

    Verder erg leuk om je avonturen te lezen. zo'n geweldige ervaring lijkt mij! en ik denk ook dat een breakdown erbij hoort! maar ik weet dat het jou gaat lukken!

    ik mis je!

    xxliefsss en een hele dikke knuffel!

  • 02 Maart 2011 - 18:13

    Klaas:

    hoi Fenna,

    Gefeliciteerd met je verjaardag. En dat in Sri Lanka. Ik heb je verslagjes gelezen, en zo te lezen heb je het best naar je zin. Leuke avonturen en uitdagingen. Ik hoop dat je nog veel plezier mag beleven aan je reis.En vele leuke ervaringen beleeft!
    Groetjes ût Fryslân.

    Liefs Klaas

  • 03 Maart 2011 - 09:43

    Fenna Wielenga:

    Hoi Karin!
    Ja, heb het pakketje gekregen! Bedankt;) Ik heb het boekje mee, mocht ik er aan toekomen! Bedankt voor de reactie, totaal niet verwacht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 14783

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Augustus 2014

Lovely Japan!

05 Februari 2011 - 04 Juni 2011

Naar Sri Lanka!

Landen bezocht: