Adam's peak, ziek zijn en my birthday!! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu Adam's peak, ziek zijn en my birthday!! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Fenna Wielenga - WaarBenJij.nu

Adam's peak, ziek zijn en my birthday!!

Door: Fenna Wielenga

Blijf op de hoogte en volg Fenna

03 Maart 2011 | Sri Lanka, Negombo

Hallo lieve mensen,
Hier weer een verslagje van mij.
Ik zal maar even beginnen met afgelopen weekend: toen heb ik samen met een aantal andere vrijwilligers Adam's peak beklommen. Om 2 uur s'nachts uit de veren om 5200 treden op te klimmen om de zon op te zien komen. Achteraf gezien moeten we wel gek zijn geweest. Maar goed, we zijn er in geslaagd en ik heb mijn jaarlijkse work-out weer gehad. Het klimmen was opzich best zwaar maar wel te doen. Eenmaal aangekomen op de top was het best druk en zonsopkomst was niet super geweldig omdat het wat bewolkt was. Maar nog steeds mooi. Toen weer naar beneden, wat een hel was. De treden zijn namelijk onregelmatig en niet allemaal van een hoogstaande kwaliteit dus met trillende en pijnlijke benen kwamen we eindelijk weer aan bij ons hostel. Daar een ontbijt gehad, maar daarna meteen naar huis. We zouden blijven en die zondag gaan waterraften maar iedereen was te moe. Achteraf gezien was dat maar goed ook, want die zondag was ik ziek. Heel erg moe, raar gevoel in mijn maag, en koorts. Heb zowat de hele dag op bed gelegen en 1 keer overgegeven. De volgende dag was Tinna ziek. En later hoorden we dat er nog veel meer mensen ziek waren. Waarschijnlijk iets met het eten dat we hebben gekregen bij het hostel. Maar goed, we hebbben het overleefd.

Gister was mijn verjaardag en dat was echt een topdag. Misschien wel de leukste dag sinds ik hier ben. 'S ochtends hadden we vrij omdat het een vakantiedag was en toen zijn we Negombo ingegaan. Toen heeft Tinna een rok voor me gekocht en ik een heel mooi t-shirt. Verder cola en chips gekocht, om mijn verjaardag te vieren. 'S middags zijn we naar het weeshuis gegaan en daar hebben we cricket gespeeld. Dat is hier heel groot, maar ik kan er geen bal van.. Moet nog maar even oefenen. De jongens hebben Happy Birthday voor mij gezongen en rond 5 uur hebben we hier met de hele familie gezeten en hebben ze nog een keer voor me gezongen. Zo leuk, thuis hadden we het nooit met zoveel mensen gevierd, omdat het een doordeweeks dag is, maar hier woont iedereen bij elkaar dus heb je zo een groot feest. Heb ook nog een cadeautje van mijn gastmoeder gekregen, niet verwacht en superlief! Een soort wanddecoratie, echt leuk! Ben helemaal volgepropt met eten (cake, fried rice (een soort nasi) en ijs!) Van de chips en cola is niet zoveel meer terecht gekomen.

Morgen is het vrijdag en dan gaan we echt partyen, want dan gaan we naar Colombo en gaan we uit in een van de hotste clubs, als ik de verhalen mag geloven. Ben heel benieuwd hoe dat hier is.

Dit keer even een kort verslagje, al is er heel veel te vertellen. Volgende keer misschien weer wat meer. Verder, iedereen bedankt voor de felicitaties, gelukkig zijn jullie me nog niet vergeten:P!

Veel liefs

  • 03 Maart 2011 - 10:00

    Frank:

    Hey fenna!

    Het is erg tof om te lezen wat je daar allemaal mee maakt!

    Veel plezier de komende maanden en geniet ervan!

    Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!

    Liefs, Frank

  • 03 Maart 2011 - 13:27

    Elise:

    Aah dat klinkt super leuk die verjaardag!! Ze zijn je daar dus ook niet vergeten ;) haha wat een ervaring! Ben benieuwd naar de foto's van zonsopkomst, zal er wel mooi uit hebben gezien; ondanks de bewolking dan he? :p

    Zulke korte verslagjes zijn juist ook wel prettig om te lezen, maar dan moet je er vast wat meer schrijven! hah!

    Veel plezier in die hotste club :p
    Liefs! xx

  • 03 Maart 2011 - 13:57

    Chantal Van De Wolfshaar:

    Fenna!
    Wat fijn dat je van jouw verjaardag hebt genoten. Dat maak je echt maar één keer mee op deze manier! Superleuk!
    En natuurlijk is het altijd leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt.
    xx Chantal.
    ps respect voor het beklimmen van die berg!

  • 03 Maart 2011 - 15:26

    Warner:

    Echt top allemaal, heel jaloers maar natuurlijk niet op het ziek zijn! gelukkig gaat het nu weer beter:P haha maar echt super vet dat je daar bent nog steeds!

  • 03 Maart 2011 - 16:11

    Irene De Vries:

    Hey Fenna,

    Wat super om te lezen wat je allemaal meemaakt !! Zo ben je voor ons toch nog wat dichter bij. Ga het zeker blijven volgen, vindt het erg leuk!
    Gelukkig heb je het erg naar je zin en maak je hele bijzondere dingen mee.
    Geniet ervan !!
    liefs van Irene

  • 03 Maart 2011 - 17:34

    Douwe:

    Dus je kunt ook kotsen zonder drank :p Klinkt weer allemaal super fantastisch :) Ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen. Nog een fijne tijd daar.xxx

  • 04 Maart 2011 - 19:46

    Anke Keuning:

    hallo fenna,
    heel leuk om te lezen hoe het je vergaat. Een en al ervaring : met je werk en het oefenen in geduld, maar ook met andere vrijwilligers. Stoer hoe je dat met Tinna en jouw matras beslapen bespreekbaar hebt gemaakt! Je mensenkennis wordt vast enorm uitgebreid deze periode. Geniet ervan!!!
    Groetjes van Anke Keuning uit een grijs en koud Drachten (vandaag overdag -1 C !

  • 12 Maart 2011 - 09:58

    Gerda:

    Hi! Wanneer krijgen we weer een update? Ben heel benieuwd!!! Kus

  • 14 Maart 2011 - 21:18

    Josée Penninga:

    Hey Fenna, super om je ervaringen daar te lezen. Geniet er van! Groetjes Josée

  • 15 Maart 2011 - 20:40

    Saskia:

    Hoi Fenna!

    Ik heb net al je 3 verslagen gelezen. (Beter laat als nooit toch?)
    Wat een avonturen maak je toch allemaal mee zeg! Echt super leuk om te lezen. Have fun, en ik hoop dat je een hoop kinderen kunt helpen daar.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Groetjes van ons allemaal!
    Saskia, Gert-Jan, Dylan en Yvano

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenna

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 14781

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 26 Augustus 2014

Lovely Japan!

05 Februari 2011 - 04 Juni 2011

Naar Sri Lanka!

Landen bezocht: